Czy lepsza kondycja jest jednym z Twoich celów na 2020 rok? A może lepszy seks?

Na szczęście te dwa cele mają ze sobą wiele wspólnego. A jeśli częściej odwiedzasz siłownię, prawdopodobnie zauważysz pewne rezultaty w sypialni. Twój partner też może to zauważyć.

Dlaczego ćwiczenia są tak ważne dla dobrego seksu?

  • Utrzymują krążenie krwi. Dobry przepływ krwi wokół ciała - i do narządów płciowych - pomaga utrzymać tkanki w odpowiednim stanie roboczym.
  • Dzięki temu jesteś silny i elastyczny. Być może słyszałaś to zdanie: "Odpoczynek to rdza. Ruch to balsam."
  • Ćwiczenia są dobre dla twoich mięśni i stawów, i mogą zwiększyć twoją zdolność do angażowania się w różne aktywności seksualne i pozycje.
  • To podnosi twoją samoocenę. Osiągnięcie celów fitness, utrzymanie zdrowej wagi i zachowanie zdrowia może zdziałać cuda dla twojej samooceny i obrazu siebie.
  • Poprawia ogólny stan zdrowia. Nawyki zdrowego stylu życia - w tym regularne ćwiczenia - mogą zmniejszyć ryzyko wystąpienia innych chorób medycznych, które mogą negatywnie wpłynąć na zdrowie seksualne, takich jak cukrzyca, choroby serca, otyłość i rak.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zebraliśmy listę linków na temat seksu i ćwiczeń, abyś mógł zacząć!

Dla każdego

Ćwiczenia a zdrowie seksualne

Jak dokładnie ćwiczenia wpływają na seks? W tym artykule omawiamy konkretne kwestie, takie jak endorfiny, obraz ciała, lepsze zdrowie psychiczne i wiele innych.

Cardio może poprawić twoje życie seksualne! Ćwiczenia cardio, takie jak bieganie i pływanie, podnoszą tętno. W tym badaniu, mężczyźni i kobiety, którzy dodali więcej ćwiczeń kardio do swojego planu ćwiczeń, mieli lepsze funkcje seksualne.

Zmiany w stylu życia mogą poprawić zdrowie seksualne

Oprócz ćwiczeń, ważne jest, aby wziąć pod uwagę inne nasze codzienne nawyki. Naukowcy zbadali wpływ sześciu czynników związanych ze stylem życia - palenia papierosów, spożywania alkoholu, aktywności fizycznej, diety, spożycia kofeiny i używania marihuany - na funkcje seksualne mężczyzn i kobiet.

Korzyści zdrowotne płynące z seksu Czy seks można zaliczyć do ćwiczeń fizycznych? Może tak. Podczas pół godziny seksu możesz spalić nawet 250 kalorii!

Dla kobiet

Ćwiczenia fizyczne a udany seks

Regularne ćwiczenia są ważne dla zdrowia seksualnego kobiet. Funkcje seksualne kobiet mogą skorzystać z ostrych ćwiczeń (krótsze zrywy) i ćwiczeń przewlekłych (długotrwała sprawność). Na przykład, ostre ćwiczenia są związane z regulacją hormonów, takich jak estrogen, który utrzymuje tkankę pochwy w zdrowiu.

Badanie wykazało, że jazda na rowerze nie ma wpływu na zdrowie seksualne i moczowe kobiet. Jazda na rowerze to świetne ćwiczenie cardio, ale w przypadku kobiet siodełka rowerowe i pozycja na kierownicy wiązały się z drętwieniem narządów płciowych i infekcjami dróg moczowych (UTI). W tym badaniu naukowcy porównali doświadczenia seksualne i moczowe rowerzystek z doświadczeniami biegaczek i pływaczek.

Dla mężczyzn

Chcesz mieć lepszą erekcję? Stwórz plan ćwiczeń!

Jak dużo ćwiczeń potrzebują mężczyźni, by poprawić swoją erekcję? Naukowcy się na ten temat wypowiadają.

Mężczyźni, chrońcie swoje jądra! Choć ten artykuł nie dotyczy bezpośrednio ćwiczeń, to wyjaśnia, dlaczego mężczyźni powinni chronić swoje genitalia podczas uprawiania sportu. Jedno silne uderzenie piłką do koszykówki lub baseballem może uszkodzić jądra, gruczoły produkujące spermę i testosteron.

Konkretne ćwiczenia

Jazda na rowerze a zdrowie seksualne - aktualizacja Znajdziesz tu porady dotyczące bezpiecznej jazdy na rowerze zarówno dla mężczyzn, jak i dla kobiet. Na przykład, upewnij się, że twój rower jest dobrze dopasowany do ciebie i w razie potrzeby dokonaj jego korekty.

Chcesz wzmocnić dno miednicy? Spróbuj ćwiczeń Kegels! Choć prawdopodobnie nie znajdziesz Kegels na liście programów fitness na siłowni, te łatwe do wykonania ćwiczenia tonizują dno miednicy, dzięki czemu seks staje się wygodniejszy. Zarówno mężczyźni, jak i kobiety mogą wykonywać Kegels, a ten artykuł wyjaśnia, jak!

Najpierw rzeczy pierwsze

Czujesz się napalona na więcej ćwiczeń? Zanim zaczniesz, zadzwoń do swojego lekarza. On lub ona może doradzić Ci najlepsze rodzaje ćwiczeń dla Twojej osobistej sytuacji zdrowotnej. Jeśli nie ćwiczyłeś regularnie, możesz zacząć od małych kroków i stopniowo rozbudowywać swój plan fitness. A jeśli odczuwasz ból, duszności lub jakiekolwiek inne objawy podczas ćwiczeń, koniecznie poinformuj o tym lekarza.

Ruszaj się!

Możesz dodać więcej aktywności fizycznej do swojego dnia, nawet bez formalnych ćwiczeń. Spróbuj chodzić po schodach zamiast jeździć windą lub zaparkuj samochód dalej od biura. Spróbuj poćwiczyć jogę przy biurku. Wybierz się na spacer z przyjacielem w porze lunchu. Jakie inne aktywności przychodzą Ci do głowy?

Baw się dobrze!

Być może jednym z najważniejszych aspektów planu fitness jest zabawa. Musisz czerpać przyjemność z tego, co robisz, aby się tego trzymać. Zastanów się, co wolisz. Samotne ćwiczenia? Sporty drużynowe? Aktywność na świeżym powietrzu? Zorganizowane zajęcia?

Nie wahaj się też próbować nowych rzeczy. Być może nigdy nie wyobrażałeś sobie siebie jako biegacza, ale możesz uwielbiać zwiedzać miasto podczas długiego joggingu. Możesz też nie myśleć, że hokej lub koszykówka są dla Ciebie, ale możesz cieszyć się przyjaźnią i koleżeństwem, które rozwijają się w drużynie.

Miej otwarty umysł, trzymaj się swojego planu i ciesz się potencjalnymi korzyściami seksualnymi!

Wasze komentarze (0)

Masz coś do powiedzenia? Napisz!