Jak wprowadzić praktykę myślenia do swojego życia miłosnego

Wszyscy urodziliśmy się świadomi tylko każdej obecnej chwili. W miarę dorastania uczyliśmy się przewidywać, planować lub stresować przyszłość, a także pamiętać, wspominać lub odczuwać emocje związane z przeszłością, a także być w chwili obecnej. Wartości, których nauczyliśmy się o wielozadaniowości, refleksji i planowaniu, odwróciły naszą uwagę od świadomości teraźniejszości. Wyzwaniem z tymi nawykami jest to, że nasza uwaga jest w przyszłości lub przeszłości, ale rzadko w doświadczaniu teraźniejszości. Dzięki praktyce możemy ponownie nauczyć się, jak pozostać w teraźniejszości, wykorzystując umiejętność rozumowania.

"Świadomość" może wydawać się strzałem w dziesiątkę, ale coraz bardziej staje się aktualna, a aktualna wersja spopularyzowana przez Jon Kabat-Zinn proponuje "bycie obecnym w chwili z nieosądzającą świadomością". Oznacza to bycie miłym dla nas samych, podczas gdy my zwracamy uwagę na to, co dzieje się tu i teraz, bez koncentrowania się i osądzania myśli, które przechodzą przez nasze umysły, uczucia i rozpraszanie uwagi, które przechodzą przez nasze ciała.

Nie chodzi tu o opróżnianie mózgu, ale raczej o to, aby mózg skupiał się na teraźniejszości poprzez zwracanie uwagi na wszystkie zmysły. Ta zmiana w tym jak doświadczamy życia może być pomocna w wielu aspektach naszego życia, włączając w to zdrowie seksualne, przyjemność i intymność.

Rozumność i seks

Dr Lori Brotto jest profesorem i psychologiem na Uniwersytecie Kolumbii Brytyjskiej. W swojej wieloletniej pracy zwłaszcza z kobietami, rozumność pomogła wielu klientom uzyskać lepsze doświadczenia seksualne. W szczególności, kobiety doświadczyły mniej samooceny i lepszej świadomości ciała - włączając w to ich libido i pobudzenie po zajęciach z rozumienia.

Badania wykazały, że pożądanie seksualne, pobudzenie, smarowanie, orgazm, przyjemność i satysfakcja - wszystko to poprawia się dzięki ćwiczeniom na inteligencję. Udowodniono również poprawę u mężczyzn.

Ponadto, Alex Iantaffi i Sara Mize z Center for Sexual Health na University of Minnesota odkryli, że ci, którzy ćwiczyli rozumność, rozwinęli również lepsze umiejętności komunikacyjne, takie jak bardziej otwarta rozmowa z partnerami, co może również zwiększyć przyjemność i intymność w związku.

Ci, którzy doświadczają bólu, odkryli również, że ćwiczenia w zakresie rozumienia mogą pomóc złagodzić ich ból. Wykazano, że praktyka ta zmniejsza ból seksualny i inne rodzaje bólu, jak również związany z nim niepokój, a ci, którzy kontynuowali tę praktykę po początkowym okresie szkolenia stwierdzili, że jej efekty są coraz bardziej pozytywne.

Większość osób stwierdziła, że świadomość przyczyniła się również do poprawy nastroju, ogólnie rzecz biorąc, z lepszą zdolnością do radzenia sobie ze stresem i zmniejszania lęku. Skany mózgu ujawniły, że rozumność i medytacja rzeczywiście dokonują małych zmian w strukturze mózgu, co zadziwiające, a książka Dr. Brotto Better Sex Through Mindfulness wyjaśnia i nakreśla sposoby, w jaki każdy może zastosować rozumność, aby poprawić swoje życie seksualne.

Seks zaczyna się od nastawienia

Jak to działa?

Rozumność zwraca naszą uwagę na teraźniejszość, dzięki czemu zauważamy i czujemy więcej. Na przykład: ile razy uprawialiśmy seks przy sporządzaniu list zakupów? Jest to również sposób na uświadomienie sobie wielu negatywnych myśli, które przeszkadzają nam w czerpaniu przyjemności. Te osądy na temat naszych osiągnięć, wyglądu, pragnień i przyjemności mają tendencję do blokowania naszych pozytywnych doświadczeń chwili i często prowadzą do reakcji na stres ("Nie mogę stracić erekcji!", "Co jeśli nie mogę orgazmu?", "Mój partner nie może być do mnie przyciągany lub jest znudzony"). Te stresujące myśli zabierają nas w przeszłość lub przyszłość i wywołują naszą walkę / lot / zamrożenie odpowiedzi raczej niż uczucie relaksu i przyjemności.

Jednym z kluczy do świadomości jest dostrzeżenie tych osądów, a następnie wypuszczenie ich na wolność. Ten proces odpuszczania często wiąże się z obserwowaniem i identyfikowaniem: "Jest ta myśl (znowu)" i nie odpychanie jej, ale też nie zwracanie na nią większej uwagi. Osąd często na początku nie znika, ale może stać się cichszy w tle. Kiedy uświadomimy sobie doznania w chwili bez głośnego szumu osądów, jest więcej możliwości odczuwania pożądania, pobudzenia i przyjemności.

Spicing It Up

Jon Kabat-Zinn sugeruje, że jedną z korzyści płynących ze świadomości jest to, że ułatwia ona podejście do naszych doświadczeń z "umysłem początkującego". W cokolwiek robimy, przyjmujemy ją nowymi oczami, jakby po raz pierwszy, dostrzegając pełniej wszystkie doznania. Bez względu na to, ile razy przygotowywaliśmy i spożywaliśmy posiłek, spacerowaliśmy po plaży, braliśmy prysznic, czy uprawialiśmy seks z tą samą partnerką, odczuwamy dużo więcej przyjemności i satysfakcji, kiedy poświęcamy jej pełną uwagę, ciekawi wszystkich naszych zmysłów, aby doświadczyć jej jako swojego własnego, nowatorskiego wydarzenia.

Pary stale poszukują sposobów na uatrakcyjnienie swojego związku. Nowe seks-zabawki, pozycje, stroje, osoby i lokalizacje są zawsze zabawne i mogą sprawić, że seks stanie się bardziej ryzykowny; jednak po prostu bycie bardziej obecnym i świadomym w tej chwili jest również łatwym sposobem na przyniesienie większej przyjemności i połączenia z seksem, niezależnie od tego, co robimy. Jeśli możemy podejść do każdej chwili jako do nowego doświadczenia i naszego partnera za to, kim jest w danej chwili, seks staje się mniej robiący i bardziej intensywny. Kiedy każda chwila jest nowa, mniej jest potrzeby wprowadzania różnych przedmiotów i doświadczeń, aby coś doprawić. Nie oznacza to, że włączanie nowych czynności lub seks-zabawek jest niepotrzebne; oznacza to, że każda nowa lub powtarzająca się przygoda jest wzmocniona poprzez włączenie świadomego podejścia do tego, co robimy.

Praktyka czyni to łatwiejszym i lepszym

Rozumność wymaga praktyki. Wielu z nas jest tak przyzwyczajonych do ciągłych, wewnętrznych dialogów, że nawet nie zauważamy, że one tam są. A my jesteśmy tak przyzwyczajeni do rozrywki, że wielu z nas nie może po prostu usiąść na kilka minut bez zwrócenia się w stronę ekranu. Dr. Brotto sugeruje wykorzystanie tych chwil, takich jak oczekiwanie na windę, autobus lub spotkanie. Zamiast wyciągać telefon w celu sprawdzenia wiadomości lub mediów społecznościowych, możemy wykorzystać ten moment, aby być obecnym dla naszych uczuć i pięciu zmysłów. Można czuć się niezręcznie, znudzonym lub niespokojnym. Pierwszym krokiem jest uświadomienie sobie tych uczuć i zwrócenie uwagi na to, co zauważamy. Kluczem do każdego nawyku jest praktyka. Im więcej będziemy to robić, tym lepiej będziemy się czuć, zarówno w chwilach intymnych, jak i w życiu w ogóle.

Wasze komentarze (0)

Masz coś do powiedzenia? Napisz!